Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Υπάρχει κατάταξη:Σκέψη,Γραφή,Πράξη.Απο το δέυτερο στο τρίτο υπάρχει χαώδης διαφορά.

Δευτέρα, 31 Οκτωβρίου 2011

ΘΕΩΡΙΑ 9:Match point (και) στη ζωή


·               Η σκέψη επηρεάζει το σώμα.  Καλό είναι να μην έχεις αρνητικές σκέψεις όπως άγχος, αμφιβολία, ανασφάλεια, φόβο, απογοήτευση αλλα ακόμη καλύτερο είναι την ώρα του παιχνιδιού να μην σκέφτεσαι καθόλου.  Να έχεις καθαρό μυαλό.  Δεν πρέπει να σκέφτεσαι τι θα κάνεις.  Απλά να το κάνεις. Μην προσπαθείς πολύ.  Μη προσπαθείς να παίζεις τέλεια.  Το να μην έχεις τίποτα στο μυαλό σου δεν σημαίνει ότι δεν είσαι συγκεντρωμένος. Πρέπει να αφήσεις το σώμα να παίζει tennis και όχι το μυαλό.  Οσο το μυαλό πιέζει το σώμα να κάνει μια κίνηση τόσο το σώμα θα είναι αργό και θα έχει λανθασμένες τοποθετήσεις. Tην ώρα του αγώνα, δεν πρέπει να σκέφτεσαι τίποτα την ώρα του κτυπήματος. Εμπιστεύσου το σώμα.

·               Προσπάθησε να χαρείς το παιχνίδι .Προσπάθησε να είσαι ψύχραιμος και συγκεντρωμένος.Συνέχισε να πολεμάς μέχρι τον τελευταίο πόντο.


·               Όταν έχεις χαμηλή ενέργεια ή είσαι απογοητευμένος ανάσανε πιο γρήγορα και κάνε κάτι ώστε να ανεβούν οι κτύποι της καρδιάς σου.  Όταν έχεις ψηλή ενέργεια, είσαι νευριασμένος ή θυμωμένος τότε «αγώρασε» χρόνο.  Ανάσαινε βαθειά και αργά ή συγκεντρώσου στα service.

·               Σχεδίασε απλά τον πόντο στην αρχή.  Αυτό μπορείς να το ελέγξεις.  Την κατάληξη όμως του πόντου δεν μπορείς.  Αυτό πάει και γενικότερα.  Μπορείς να ελέγξεις ότι θα παίζεις το καλύτερο tennis που μπορείς αλλά όχι ότι θα κερδίσεις σίγουρα.  Πρέπει λοιπόν να διαχωρίσεις τι μπορεί να ελέγξεις και τι όχι.  Ας δούμε τι μπορείς να ελέγξεις και τι όχι.  Τι θα φας πριν τον αγώνα, τι θα φορέσεις, το να κάνεις καλή προθέρμανση, το να έχεις εφεδρική ρακέτα, ένα γενικό πλάνο για το πώς θα παίξεις, ένα ειδικό πλάνο για τον κάθε πόντο.  Δεν μπορείς να ελέγξεις το γήπεδο που θα παίξεις, την ώρα που θα παίζεις, αν θα κερδίσεις σίγουρα, τις καιρικές συνθήκες, τους τυχερούς πόντους του αντιπάλου, τις άδικες αποφάσεις του διαιτητή.  Αυτά που δεν μπορείς να ελέγξεις δεν πρέπει να τα αφήσεις να σε επηρεάσουν. Πάντα σε ένα παιχνίδι θα υπάρχουν τυχερά κτυπήματα, βολές γραμμής διαιτητικά λάθη κτλ.  Δεν πρέπει όμως να σε βάλει από κάτω.  Είναι φυσιολογικά πράγματα.  Η αποδοχή όμως δεν σημαίνει παραίτηση στην τύχη αλλά το ότι θα κάνεις τα πάντα για τα πράγματα που μπορείς να ελέγξεις και αυτά που δεν μπορείς απλά θα τα δεκτείς.  Μερικές φορές τα πράγματα απλά δεν έρχονται όπως τα υπολόγισες, όταν ένας παίχτης αποδέχεται τον εαυτό του και τα γεγονότα τότε είναι ελεύθερος από τις αρνητικές σκέψεις.  Το μυαλό του είναι καθαρό και μπορεί να παίξει το καλύτερο tennis του.


·               Η αυτοπεποίθηση είναι από τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να έχεις στο tennis.  Αυτοπεποίθηση είναι βασικά η εμπιστοσύνη στις δυνάμεις και στις ικανότητες σου. Υπάρχουν κάποιοι λόγοι για να μην έχεις αυτοπεποίθηση.  Το να μην έχεις δουλέψει, το να δούλεψες αλλά να πιστεύεις ότι αυτά που δούλεψες δεν ωφέλησαν, το να βλέπεις μόνο τα λάθη και όχι τα σωστά, το να επικεντρώνεσαι να διορθώσεις τα λάθος πράγματα αντί να βελτιώνεις στο τέλειο τα σωστά.  Το να μην έχεις αυτοεκτίμηση δηλ. να νομίζεις ότι δεν είσαι τίποτα ιδιαίτερο ή ότι έχεις πολλά ελαττώματα.Το αντίθετο της αυτοπεποίθησης είναι η αμφιβολία δηλ. οι λανθασμένες πεποιθήσεις .  Όταν δηλ. πιστεύεις ότι δεν είσαι ικανός να νικήσεις, όταν νομίζεις ότι δεν είσαι αρκετά έτοιμος, όταν νομίζεις ότι δεν έχεις καλή τεχνική, φυσική κατάσταση ή ψυχολογική προετοιμασία.Για παράδειγμα μπορεί το backhand ενός παίκτη να είναι καλό αλλά να πιστεύει ότι δεν είναι.   Συνεπώς αυτό έχει ως   αποτέλεσμα ένα backhand αναποφάσιστο και φοβισμένο. Έτσι δεν γίνεται σωστά η κίνηση και έτσι η μπάλα πάει στο net ή έξω.Τείνουμε να θέλουμε να δούμε την επιβεβαίωση της πίστης μας να γίνεται πραγματικότητα.  Αυτό έχει αποτέλεσμα να επιβεβαιώνει την αμφιβολία ακόμα πιο έντονα.  Για να μην έχουμε αυτά τα λανθασμένα πιστεύω μπορούμε να χρησιμοποιούμε τη λογική ώστε να αποδυναμώσει την περιοριστική πεποίθηση που έχουμε. Ο στόχος είναι να καταλάβεις ότι οι αρνητικές πεποιθήσεις μόνο κακό θα σου κάνουν. Για να φύγουν  οι αρνητικές πεποιθήσεις κάνε αυτές τις ερωτήσεις στον εαυτό σου:Είναι αλήθεια αυτό; Μπορείς να αποδείξεις ότι ισχύει; Αυτό το είδος σκέψης είναι προς το συμφέρον μου;  Τότε μπορείς να επιλέξεις μια νέα πεποίθηση που μπορεί να σε βοηθήσει ή απλά να μπεις σε κατάσταση αποδοχής έτσι ώστε τα άσχημα γεγονότα να μην σε ενοχλούν.  Κάτι πρακτικό που μπορεί κάποιος να κάνει ή για την ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης του στο tennis είναι να ετοιμάσει μια λίστα η οποία θα απαριθμεί διάφορα στοιχεία του παιχνιδιού που ο παίκτης νομίζει ότι είναι καλός.Με την βοήθεια αυτής της λίστας έχεις ξεκάθαρα στο μυαλό σου σε τι είσαι καλός ώστε να το κανεις ακόμα πιο καλο μεν και να τα εκμεταλλευτείς δε.Έστω και αν έχει κτυπητές αδυναμίες σε άλλους τομείς μπορείς να τις «κρύψεις» με την βοήθεια των πραγμάτων που seturnσ ε﷽λλευτ είσαι καλός.

τώρα,ΒΑΛΕ ΟΠΟΥ ΤΕΝΝΙΣ/ΠΑΙΧΝΙΔΙ/ΠΟΝΤΟΣ ΤΗ ΛΕΞΗ ΖΩΗ..στην αρχή το αρθρο το έγραφα αποκλειστικά για το tennis.Μετά συνηδητοποίησα ότι μπορεί να εφαρμοστεί και στη ζωη..

Stefffanos 1/11/11

Δεν υπάρχουν σχόλια: