Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Υπάρχει κατάταξη:Σκέψη,Γραφή,Πράξη.Απο το δέυτερο στο τρίτο υπάρχει χαώδης διαφορά.

Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2011

ΘΕΩΡΙΑ 7:Ελληνόφωνο Ροκ

Το ελληνόφωνο ροκ έχει πολλά να προσφέρει.Φτάνει να του δώσεις τη προσοχή που του αξίζει. Προσωπικά προσπαθώ να του δώσω αυτή την προσοχή και αυτό που παίρνω ως αντάλλαγμα είναι ανεκτίμητο.

Παρακάτω παραθέτω μερικούς από τους αγαπημένους μου στίχους..


Διονύσης Τσακνής
Σ' ένα λιβάδι άσπρα άλογα τη χαίτη τους τινάζουν
Κοίτα και πες μου αν έχεις δει ποτέ σου κάτι
ομορφότερο απ' αυτό
Σ' ένα ρεφρέν των τραγουδιών μου θα τα κλείσω
κι ας καλπάζουν πριν κάποιοι τα προλάβουνε
γιατί σκοτώνουν τ' άλογα, μωρό μου, όταν γεράσουν.  (Σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν)


Αλκίνοος Ιωαννιδης
κι έχω τη μόρφωση για όπλο και για προίκα
κι ένσημο για το ΙΚΑ
ό,τι αγαπούσα και το άφησα ό,τι μισούσα και το κράτησα
τον εαυτό μου που τον ξέχασα το μέσα κόσμο μου που έχασα  (Αδιέξοδο)

Κι είπε ποτέ σου μην τους πεις
τι άσχημοι που μοιάζουν,
αυτοί που σε σιχαίνονται
μα στέκουν και κοιτάζουν.  (Καθρέφτης)

«νικημένο μου ξεφτέρι δεν αλλάζουν οι καιροί,
με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί»
Καληνύχτα Κεμάλ, αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ
Καληνύχτα...  (Κεμάλ)

Με τόσα ψέματα που ντύθηκαν
οι λέξεις
πώς να σου πω το σ' αγαπώ
να το πιστέψεις...!  (Με τόσα ψέματα)

Κάποιος είπε πως ο έρωτας
για μια στιγμή κρατά
αύριο βράδυ θα 'ναι αργά  (Προσκυνητής)                                                               

Κι έχεις χαθεί μαζί με τον ύπνο μαζί με του ονείρου τον πολύχρωμο κύκνο
Μην ξημερώνεις ουρανε
Τα χρόνια είν' αμέτρητα μα είν' η ζωή μικρή
Συνήθισα να σ' αγαπώ συνήθισες και συ  (Όνειρο ήτανε)


Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλλος
Μετράμε τις ώρες, τις μέρες, τα χρόνια
με μια λαχτάρα να σταματήσουμε
το χρόνο που αδυσώπητος κυλάει ακόμα
και προσπαθούμε να τον φυλακίσουμε  (Ουρανός)


Διαφανα Κρίνα
Μην κλαις, δεν φτάνει η οδύνη,δεν φτάνει η θλίψη
για ν'αναστηθείς.
Πως θες να σ'αγαπήσουνε με τούτο το σημάδι που σκάλισες στη
μάσκα σου κρυφά.  (Η μπαλάντα της φωτιάς)

Γονιός δεν θα 'ναι να μου πει, σήκω και ντύσου
καιρός να ζήσουμε, παιδί μου, ξημερώνει.  (Μέρες αργίας)

Δεν είναι η αγάπη τίποτε άλλο παρά ένα ψέμα  (Μίζερο φως)

Μα τάχα εμείς παντοτινά τ' άφθαστα θα ζητούμε;
μα τάχα πρέπει τους νεκρούς αιώνια να θρηνούμε;
Ελάτε οι ταξιδιάρηδες να πιούμε συναγμένοι  (Βάλτε να πιούμε)


Δημήτρης Καρράς
Θέλω να πάρω ένα τροχόσπιτο
να φύγω μακριά από 'δω
να ταξιδέψω και να ονειρευτώ
μακριά από αυτόν τον πανικό  (Τροχόσπιτο)

Διονύσης Σαββοπουλλος
Αν και για μένα αγγελούδια δεν υπάρχουν
μόλις σε δώ κοντεύουν να επαληθευτούν
Αχ θα τα εσύναζα και θα τα εκλιπαρούσα
με τις φλογίτσες τους στο πλάι σου να σταθούν
Να σου φέγγουν να βαδίζεις
εν χάριτι ομορφιάς
σαν Χριστός πάνω απ’ τη λίμνη
και σε μένα να γυρνάς
Είναι μια κρίσιμη στιγμή
που ο γκρεμός ανθίζει,
μα εσύ δεν ξέρεις τι ζητάς
δεν ξέρεις τι σου αξίζει.  (Άδεια μου αγκαλιά)

ένορκοι πληρωμένοι θα με κρίνουν
στους διαδρόμους ψευδομάρτυρες καπνίζουν
και οι φίλοι με κερνούν ναρκωτικά
και το κόμμα με τραβάει απ' το μανίκι.  (Η θανάσιμη μοναξιά του Αλέξη Ασλάνη)

Δεν υπάρχει ελπίς
στην Ελλάδα ζεις.  (Κωλοέλληνες)

Μέρες καλύτερες θα 'ρθούν, το λέει το ένστικτό μου,
αυτό το κάτι μέσα μου, το εντελώς δικό μου.  (Μέρες καλύτερες θα ρθουν)

Πώς να μην κλέψει ο Κοσκωτάς αφού ένα όραμα κονόμας
και ευζωίας και ανόδου ήταν το μέτρο ολονών μας  (Μην περιμένετε αστειάκια)

Να μας πάρεις μακριά
να μας πας στα πέρα μέρη
φύσα θάλασσα πλατιά
φύσα αγέρι φύσα αγέρι  (Θαλασσογραφία)

Πώς να κρυφτείς απ' τα παιδιά;
Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα.  (Τι έπαιξα στο Λάυριο)

Ποιος στ' αλήθεια είμαι εγώ και πού πάω
με χίλιες δυο εικόνες στο μυαλό
προβολείς με στραβώνουν και πάω  (Ωδή στο Γιώργο Καραισκάκη)

Δραμαμίνη
Το νόημα είναι η διαδρομή
κι όχι να φτάσεις ως εκεί
σε θυμάμαι, το 'χες πει
δρόμος είναι καθετί  (Δρόμος)


Κώστας Χατζής
Όταν κοιτάς απο ψηλά
μοιάζει ο κόσμος ζωγραφιά
και συ τον πήρες σοβαρά  (Απ'το αεροπλάνο)


Ενδελέχεια
Στο σπίτι, το ταβάνι κατεβαίνει!
Και 'μεις οι δυο κοιτιόμαστε σαν ξένοι
Συνένοχοι μαζί και κρεμασμένοι  (Ο έρωτας που ζήτησε πολλά)


Τρύπες & Αγγελάκας & Επισκέπτες
Με μεθάς με γελάς με χαϊδεύεις με πονάς
Στην ανύπαρκτη πατρίδα των ονείρων μ' οδηγάς  (Άγρια των άστρων μουσική)

Από δω και πάνω δε ρωτάω άλλο πια
τι ζητώ που πάω και ποιος να ΄μαι.
Από δω και πάνω σταματώ τις προσευχές,
από δω και πάνω δε φοβάμαι  (Απο δω και πάνω)

Κι ακόμα μια φορά
Πως θα τη φτάσω ελπίζω
Η αγάπη ορμάει μπροστά
Κι εγώ πίσω τρικλίζω
Πέφτω κι αυτή γελά  (Ηαγάπη ορμάει μπροστά)

Μέσα μου ο αέρας που φυσά
Στιγμή δε λιγοστεύει
Μάλλον τρελά θα μ' αγαπά
Γι' αυτό έτσι με παιδεύει  (Μέσα μου ο αέρας που φυσά)

Ο χαμένος τα παίρνει όλα

Τα σκυλιά και το φεγγάρι
Το μαχαίρι του φονιά
Σ' όποιον ξέρει να κοιτάει
Φαίνονται όλα μαγικά  (Παροιμίες απο τον κρόνο)

Θα πάω να χτίσω μια φωλιά στον ουρανό,
θα κατεβαίνω μόνο αν θέλω να γελάσω
Σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ  (Σιγά μην κλάψω)

Ακούω την Αγάπη
και δεν ακούω τις σκέψεις μου  (Ακούω την αγάπη)

Βάλε φωτιά σε ό,τι σε καίει, σε ό,τι σου τρώει την ψυχή
Έξω οι δρόμοι αναπνέουν διψασμένοι, ανοιχτοί  (Γιορτή)

Η φωτιά,η γιορτή,η απώλεια,ο πόνος
Ο κάθε μικρός θάνατος
κι ο μεγάλος ο ατέλειωτος κόσμος  (Δρόμος)

Όλα είναι δρόμος...


Μανώλης Ρασούλης
Κάλλιο στο χώμα το λουλούδι παρά σε βάζο περιωπής  (Να μαστε πάλι εδώ Ανδρέα)


Γιάννης Ζουγανελλης
Θέλει να ‘σαι αντιρρησίας
τέκνο της ανησυχίας
εραστής της φαντασίας
η κατάρα να ‘σαι ροκ  (Η κατάρα του ροκά)

Γυμνά καλώδια
Μου έχουν μάθει πως το Πάσχα θα νηστεύω
Και τα Χριστούγεννα σχολείο δεν θα πας
Μα δεν μου μάθανε ποτέ να μη πιστεύω
Αυτούς που λένε παραμύθια Χαλιμάς  (Οι μικροί μας ήρωες)


Υπόγεια Ρέυματα
Τι τρέχεις ; Πού έχεις να πας
τι βιάζεσαι τόσο να φτάσεις
αρρώστια μάλλον της εποχής
να βιάζεσαι να τα τινάξεις
Πρέπει ν΄ αλλάξεις παραστάσεις  (Παραστάσεις)



Κιτρινα ποδήλατα
δως μου ένα ψέμα
γιατί η αλήθεια σου πεθαίνει  (Εδώ)

Να σε δω να λυγίζεις ξανά (δεν θέλω)
τα όνειρά σου ξανά να πουλάς (δεν θέλω)
να σ' ακούω να λες "δεν μπορώ"(δεν θέλω)
η ζωή σου φωνάζει εδώ (σε θέλω)  (Η ζωή σου φωνάζει)

Κι άμα τα πάρω, θα πάρω φόρα, θα σας ρημάξω στις κλωτσιές στην ανηφόρα
Άμα τα πάρω δε θα μπορέσουν δυο διμοιρίες από ΜΑΤ να με βολέψουν  (Θα πάρω φόρα)


Λαβρέντης Μαχαιρίτσας
Οι απελπισμένοι ανακαλύψαν την ελπίδα 
Κι όσοι επιμένουνε να λεν αυτό το χάλι χαρά
να στοιχηθούνε στην ουρά των ηλιθίων  (Άφησε με εδώ)

και μία δεύτερη φορά σαν τον παλιό στρατιώτη
θα πέθαινα αγάπη μου καλύτερα απ' την πρώτη  (Ο παλιός στρατιώτης)


Παυλος Σιδηρόπουλος
Στα σκοτεινά δωμάτια είν' η ψυχή μας γυμνή
και δεν χωράν εκεί μυστικά
και συ μονάχα ξέρεις πως η αλήθεια είν' εκεί  (Rock and Roll στο κρεβάτι)

Υπερασπίσου το παιδί
γιατί αν γλιτώσει το παιδί
υπάρχει ελπίδα  (Κάποτε θα ρθουν)


Locomondo
Δεν προλαβαίνω, ποτέ δεν προλαβαίνω
Ο χρόνος τρέχει κι εγώ ξοπίσω μένω
Δεν προλαβαίνω, ποτέ δεν προλαβαίνω  (Δεν προλαμβαίνω)

Κι όμως γελάς πιο δυνατά απ' τα καλομαθημένα
Κι όμως πατάς πιο γερά από τα σπουδαγμένα  (Γελάς πιο δυνατά)

κάποια πουλιά τραγουδούν για λευτεριά, κάποια φεύγουν και πετούν ψηλά  (Ο Γλάρος)


Magic De Spell
Κι εσύ τι έδωσες, κυρ-Παντελή;
Πες μας τι έκανες σ’ αυτή τη γη.
Πες μας τι άφησες κληρονομιά
που να εμπνέει τη νέα γενιά.
Δίπλα σου το όνειρο,η ζωή και το φως.
Μα εσύ στο κουβάρι σου κλεισμένος εντός.   (Κυρ Παντελή)


Μάυρη Μαγιονέζα
Τα πράγματα που αξίζουν στη ζωή δεν είναι πράγματα  (Πράγματα)


Νικόλας Άσιμος
και θες να πετύχω με μια μπαταριά
χίλια φλουριά, χίλια φλουριά
για να σου χαρίσω μαντάτα καλά
να 'χεις αγάπη μου λεφτά. (Γιουσουρούμ)

Πάνος Μουζουράκης
Δώσε σημασία και ίσως να δεις
πως υπάρχουν πράγματα που αξίζει να ζεις
ψάχνουμε ένα νόημα που δε βρίσκει κανείς
μα τελικά υπάρχει όπου το δώσουμε εμείς  (Δώσε σημασία)


Πυξ Λαξ
Ζήσε μονάχα την στιγμή και άσε το μετά
ένα σωσίβιο η ζωή που ξεφουσκώνει αργά  (Πυξίδα)


Ρίτα Αντωνοπούλλου
Ζούμε σ' ένα κόσμο μαγικό
Υποχθόνια δουλεύει με μοναδικό σκοπό
Να σε μπάσει στο παιχνίδι, τη ζωή σου πως θα φτιάξει
Να σου τάξει, να σου τάξει την ψυχή σου να ρημάξει  (Ελένη)


Σταμάτης Κραουνάκης
Ροκ είναι να 'χεις
είναι να πίνεις
- ...κι άμα δεν έχεις
τότε να δίνεις  (Ροκ)


Θανάσης Γκαίφυλλιας
Η Συνωμοσία των Μετρίων
Μόλις το πήραν μυρωδιά πως έγιναν πολλοί
φτιάξανε όπως τους βόλευε τα πρέπει και τα μη
μάθανε να έχουν το μυαλό στο κάτω τους κεφάλι
να λένε ναι σε όλα με ένα κούνημα των ώμων
μικροπαρανομώντας με την βούλα και τον νόμο
και οι συγγραφείς τα παίρνουνε παίρνοντας συνεντεύξεις
Η Συνωμοσία των Μετρίων…
όρισε τον ρόλο μας
και ρόλο στους γονείς και στα παιδιά μας
Πίσω από τα γραφεία τους έστησαν ζωούλες
σεξοπαρενοχλώντας ψαρωμένες μικρούλες  (Η συνωμοσία των μετρίων)


Θάνος Μικρούτσικος
αλλά τι νόημα έχει το όνειρο χωρίς μικρές νοθείες  (Μικρές νοθείες)


Ωχρά Σπειροχέτη
Είμαστε οι κούφιοι άνθρωποι,
οι βαλσαμωμένοι άνθρωποι
σχήμα χωρίς μορφή, σκιά χωρίς χρώμα,
παραλυμένη δύναμη, χειρονομία χωρίς κίνηση  (Κούφιοι άνθρωποι)


Χάρης και Πανος Κατσιμίχας
Άμα ξυπνήσεις και έχεις βγάλει ουρά,
άμα ψαχτείς και έχεις βγάλει βυζιά...
Don't Worry Be Happy  (Don't Worry Be Happy )

Γυρίζω τις πλάτες μου στο μέλλον
στο μέλλον που φτιάχνετε όπως θέλετε
αφού η ιστορία σας ανήκει
σαρώστε το λοιπόν αν επιμένετε  (Γυρίζω τις πλάτες μου στο μέλλον)


Χρήστος Θηβαίος
Θα 'μαι άγγελος με τους αγγέλους
Θα 'μαι σκυλί με τα σκυλιά  (Άγγελος με τους αγγέλους)


Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Αγαπάω κι αδιαφορώ
και μαζί σου το 'χω μάθει και αυτό
παραδόξως ν' αγαπάω και μένα
όπως εσένα (Αγαπάω κι αδιαφορώ)

Οχυρωμένος με ρυτίδες και γραβάτες
χαμογελάς χωρίς να χαίρεσαι από χρόνια
Τα όνειρα σου έχουν σφηνώσει στο ταβάνι
και το μικρόκοσμο σου έκανες θρησκεία
Δίχως σκοπό με μόνη αλήθεια σου το χρήμα
κοντεύει η ώρα που θα μας πεις ότι είσαι θύμα
ότι δεν έζησες ποτέ και φταίνε οι άλλοι...  (Ένας θεός με νευρική ανορεξία)

Ίσως να έγινα κι εγώ ό,τι ακριβώς μισούσα
να φτύνω γέλια ψεύτικα να βγάζω το καπέλο
χειροκροτώντας δυνατά αυτά που δεν μασούσα
Μπορεί να έμοιασα κι εγώ σ' αυτούς που κυνηγούσα
Μπορεί να φίλησα κι εγώ εκεί που είχα φτύσει
και να δικαιολογήθηκα πως ήμουν υπεράνω
Μπορεί να πούλησα κι εγώ κάτι απ' την ψυχή μου
αφού μου τη ζητήσανε γιατί να μην κεράσω
μόνο που είχα πρόβλημα αν ήταν στην τιμή μου
ή μου την κλέψανε κι αυτή μ' έναν κρυμμένο άσσο  (Γιατί να μην κεράσω)

Ιδιαζόντως ευφυής και τρυφερός σαν εραστής
στα λάθη πάντα συνεπής, ο πιο καλός ο μαθητής.
Γι' αυτό και εσύ παράτα με, κολύμπα να σωθείς
παίξε σε κάτι σίγουρο, να αποκατασταθείς  (Ιδιαζόντως)

Να κοιμηθούμε αγκαλιά να μπερδευτούν τα όνειρά μας  (Να κοιμηθούμε αγκαλιά)

Θέλω να δω τ' άστρο του κόσμου
μέσα απ' τα μάτια ενός πιτσιρικά
κι όταν θα γεννηθεί ο γιος μου
θα μου τα μάθει της ζωής τα μαγικά.  (Πιτσιρικάς)

Αξίζει φίλε να υπάρχεις για ένα όνειρο
και ας είναι η φωτιά του να σε κάψει  (Πόρτο Ρίκο)

Οι ψυχές και οι αγάπες
σιαμαίες αυταπάτες
όμοιες σαν άσπρα πλήκτρα
σαν φωτάκια μες τη νύκτα
βρίσκουν σώματα παρθένα
στη συνήθεια πουλημένα
με φιλιά τα εξαγνίζουν  (Οι ψυχές και οι αγάπες)


Active Member
Κάνε μου τη χάρη, όσα σου έταξα να τα θυμάσαι.
Κάνε μου τη χάρη με το ένα μάτι ανοιχτό να κοιμάσαι.
Κάνε μου τη χάρη να μιλάς δυνατά όταν φοβάσαι.
Κάνε μου τη χάρη, για να σ' ακούω απ' οπου και να'σαι.  (Κάνε μου τη χάρη)

Εδώ στου κόσμου τη γωνιά
  έφτιαξαόνειρο φονιά,
πέταξα τη φορεσιά,
δε χωράω στη μοιρασιά.  (Κοσμογωνιά)

stefffanos 11/10/11




2 σχόλια:

Simigdalenios είπε...

Μπορώ να συμπληρώσω;

Θ. Παπακωνσταντίνου

Όσοι με γέλασαν,όσοι με κέρασαν
πικρό ποτήρι κι άχρηστους κανόνες,
θα ηττηθούν απ' ό,τι πιο αδύναμο
από τη χλόη που σκεπάζει ερειπιώνες.
(Σαμπάχ)

Δεν θέλω τα τραγούδια που έγραψα
ν' ανάβουν αναπτήρες.
Θα ήθελα να σκίζουν τα μέτωπα,
ν' ανοίγουνε κρατήρες.
(Τα τραγούδια που έγραψα)


Socos

Θέλω να καρφώσω το κρεβάτι μου
στο ταβάνι, να έρθεις να ξαπλώσεις
και να ονειρευτείς τους φόβους σου
να πέφτουν τα δάκρυά σου αλλά πριν
αγγίξουν το πάτωμα να γίνονται
πεταλούδες και όπου στέκονται
αυτές, λευκά κλαδιά, ανθισμένα,
αμυγδαλιάς κι εκεί που θ’ ακουμπούν
τα ανθοπέταλα, θάλασσα, η αγκαλιά
μου και ο ανικανοποίητος πόθος μου
για σένα και μες στη θάλασσα
δελφίνια να χορεύουν το βαλς του
ονείρου σου, και οι ουρές τους να
χαράζουν στο βυθό το όνομά σου…


The Boy

Γιατί δε χορεύετε ρεεε;


Κατά τη γνώμη τους καλύτερους στίχους τους γράφουν Αγγελάκας, Θανάσης, Socos, B.D. Foxmoor, Παυλίδης και Λόλεκ.

Stefffanos είπε...

thx για τη συμπληρωση!

βάλε και τον Μαλαμα και τον Κωνσταντινο Βητα και εισαι μεσα!