Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Υπάρχει κατάταξη:Σκέψη,Γραφή,Πράξη.Απο το δέυτερο στο τρίτο υπάρχει χαώδης διαφορά.

Κυριακή, 9 Οκτωβρίου 2011

ΘΕΩΡΙΑ 5:Η Διδασκαλία των Μαθηματικών


1.     Η διδασκαλία είναι λειτούργημα.Αν δεν το κάνεις επειδή σου αρέσει ΜΗΝ το κάνεις.Άλλαξε επάγγελμα.Κανε αυτό που κάνεις με πάθος,ενθουσιασμό και θετική ενέργεια
2.     Προσπάθησε να εφαρμόσεις την μαιευτική μέθοδο (Σωκράτης). Να βγάζεις δηλαδή από τον μαθητή την γνώση και να μην του την προσφέρεις αμέσως
3.     Επιβράβευσε τον μαθητή με πολλά μπράβο.Έτσι ανεβάζεις την ψυχολογία του
4.     Παρότρυνε τον μαθητή να σου κάνει απορίες.Μόλις γίνει η απορία μπορείς να του πεις ότι η απορία ήταν καλή και δικαιολογημένη
5.     Κανε το αστείο εκεί που πρέπει χωρίς όμως να προκαλέσεις χάος στην τάξη.Κανε τους μαθητές να νοιώσουν άνετα.Ποτέ μην ειρωνευτείς ένα μαθητή
6.     Προσπάθησε να είσαι όσο πιο κατανοητός γίνεται.Κανε τα πράγματα απλά αλλά όχι απλούστερα (Αϊνστάιν). Μην θεωρήσεις τίποτα αυτονόητο.''Πέσε'' στο επίπεδο των μαθητών
7.     Αφιέρωσε χρόνο για να προετοιμαστείς καλά (Λυγερός). Δίδαξε κάτι αφού το κατανοήσεις εσύ πρώτα πλήρως. Κατανόησες κάτι καλά αν μπορείς να το εξηγήσεις στην γιαγιά σου (Αϊνστάιν)
8.     Κανε διάλειμμα 15' μεταξύ των μαθημάτων.Φάε κάτι. Πιες νερό
9.     Στην αρχή του κάθε μαθήματος κανε μια επανάληψη των προηγουμένων και πες περίπου την δομή του μαθήματος στους μαθητές
10.   Κανε πολλά παραδείγματα
11.   Κανε σχέδια μαθήματος για κάθε μάθημα. Τι θα κάνεις δηλαδή περίπου στο κάθε μάθημα
12.   Μίλα σχετικά αργά και σταθερά.Με αυξομείωση της φωνής σου τόνιζε αυτό που θες
13.   Βάζε εργασία για το σπίτι αλλά όχι κάτι που να απαιτεί πάρα πολλή ώρα να γίνει από τους μαθητές
14.   Ξεκίνα από το απλό στο σύνθετο. Χρησιμοποίησε ή δημιούργησε την προϋπάρχουσα γνώση και κτίσε πάνω σε αυτήν
15.   Προσπάθησε να τους μάθεις κάτι εννοιολογικά και όχι διαδικαστικά.Τα μαθηματικά δεν είναι συνταγές μαγειρικής.Αν κατανοήσουν την έννοια θα γίνει κτήμα τους θα την θυμούνται. Αν προσπαθήσουν να παπαγαλίσουν κάτι την επόμενη μέρα θα το ξεχάσουν.Είναι πιο σημαντικό να κατανοήσουν 5 πράγματα παρά να καταλάβουν 10
16.   Το πρώτο μάθημα είναι πάρα πολύ σημαντικό επειδή είναι η πρώτη εντύπωση που θα σχηματίσουν οι μαθητές για σένα
17.   Καλό είναι όλοι οι μαθητές στη τάξη να είναι του ίδιου επιπέδου και να έχουν την ίδια ύλη αλλιώς κάποιοι θα αδικηθούν
18.   Να έχεις απλό παρουσιαστικό. Τίποτα που να αξίζει σχολιασμού από τους μαθητές
19.Διέκοπτε τον μαθητή που είναι εκτός θέματος.Οδήγησε την συζήτηση εκεί που θες εσύ

20.Προσπάθησε να καταλάβεις πότε και τι δεν κατάλαβε κάτι ένας μαθητής χρησιμοποιώντας την γλώσσα του σώματος.Μην αρκείσε στο ‘’τα κατάλαβα όλα’’ του μαθητή.Το καλύτερο βεβαίως είναι να αναπτύξεις μια σχέση εμπιστοσύνης με τον μαθητή η οποία να τον κάνει να λέει την αλήθεια σε αυτήν την ερώτηση

21.Να είσαι ειλικρινείς με μαθητές.Αν κάνεις κάτι λάθος να το ομολογήσεις



22.Να μάθεις τον μαθητή να δείχνει σεβασμό ,ενδιαφέρον,να μην διακόπτει,να δείχνει αυτοσυγκέντρωση και προσοχή.Αν δεν έχει αυτά τα χαρακτηριστικά θα πρέπει να τα διδαχθεί




stefffanos 6/9/11








2 σχόλια:

Simigdalenios είπε...

Ο μαθητής αν ντρέπεται να πιαστεί αδιάβαστος από κάποιον καθηγητή επειδή τον σέβεται ή τον συμπαθεί είναι σίγουρο ότι θα διαβάσει. Και η ντροπή βοηθάει αρκεί βέβαια να μη μειώσει τις ερωτήσεις σε ότι δεν καταλαβαίνει.

Stefffanos είπε...

ενδιαφερουσα αποψη αλλα πιστευω η ντροπη δεν ειναι αποτελεσματικο κινητρο αφου κρυβει την καταπιεση να κανεις κατι που δεν θελεις