Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Υπάρχει κατάταξη:Σκέψη,Γραφή,Πράξη.Απο το δέυτερο στο τρίτο υπάρχει χαώδης διαφορά.

Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014

ΘΕΩΡΙΑ 46b. Διαφοροποιημένη Θεωρία Μάσλοου


ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ



Α.   ΕΠΙΠΕΔΟ: ΕΠΙΒΙΩΣΗ

1.    Tο οξυγόνο, το νερό και το φαί, η απέκκριση, ο ύπνος και η ξεκούραση, η καλή θερμοκρασία του σώματος

ΣΧΟΛΙΑ

·      Οι έχοντες αυτών των αναγκών μπορών να προχωρήσουν στα επόμενα επίπεδα.

·      Οι μη έχοντες θέτουν ως πρτιστο ﷽﷽﷽﷽ώτιστο στόχο την ικανοποίηση αυτών των αναγκών (π.χ υποανάπτυκτες κοινωνίες)


Β.   ΕΠΙΠΕΔΟ: ΑΣΦΑΛΕΙΑ

1.    Η σωματική ακεραιότητα και υγεία
2.    Η ελευθερία
3.    Η στέγη
4.    Η απασχόληση

ΣΧΟΛΙΑ

·      Τα άτομα που δεν ικανοποίησαν αυτές  τις ανάγκες μπορούν να προχωρήσουν στα επόμενα επίπεδα

·      Τα άτομα που δεν ικανοποίησαν αυτές  τις ανάγκες  θέτουν ως πρτιστο ﷽﷽﷽﷽ώτιστο στόχο την ικανοποίηση αυτών των αναγκών.






Γ.   ΕΠΙΠΕΔΟ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΠΟΛΑΥΣΕΙΣ

   1.   Η απόλαυση των 5 αισθήσεων

ΣΧΟΛΙΑ

·      Παραδείγματα είναι το καλό φαί, το σεξ ως σαρκική απόλαυση, ο κινηματογράφος, η θέαση αθλημάτων, μια εκδρομή, ένα ταξίδι και άλλες καθημερινές μικροαπολαύσεις

·      Τα άτομα που  ικανοποίησαν  αυτή την ανάγκη είναι άτομα δραστήρια που θέλουν να δοκιμάζουν νέες εμπειρίες, να εμπλέκονται σε περιπέτειες (ίσως κάποιες φορές με αβέβαια κατάληξη) . Έχουν Ικανότητα να θαυµάζουν και να χαίρονται τα όµορφα  πράγµατα της ζωής

·      Τα άτομα που δεν ικανοποίησαν αυτή  την ανάγκη είναι άτομα που είναι μέσα στην ρουτίνα και είναι ικανοποιημένα με τον μικρόκοσμο τους.η ﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽εμπειρα την επιζητά απο την κοινων


Δ.  ΕΠΙΠΕΔΟ: ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ

1.    Η επικοινωνία και η αποδοχή αγάπης μέσω των οικογενειακών και φιλικών σχέσεων
2.    Οι ρομαντικές σχέσεις και το φλερτ
3.    Η αναγνώριση και το αίσθημα του ανήκειν


ΣΧΟΛΙΑ

·      Ένα άτομο που δεν έχει νιώσει αναγνώριση, σεβασμό και αποδοχή από τους άλλους θα την εκβιάζει με οποιοδήποτε τρόπο, πολλές φορές λέγοντας ακόμη και ψέματα αλλά ποτέ δεν θα ικανοποιηθεί αυτή του η ανάγκη επειδή θα είναι πλαστή. Αυτά τα άτομα χρειάζονται συνέχεια κάποιος να τους λέει Μπράβο και να τους επιβεβαιώνει για αυτό και σπαταλούν πολλή χρόνο στην βελτίωση του εξωτερικού περιτυλίγματος του εαυτού τους.

·      Ένα άτομο που δεν έχει καλές οικογενειακές και φιλικές σχέσεις στερείτε επικοινωνίας και αποδοχής αγάπης.

·      Ένα άτοµο που δεν έχει νιώσει ποτέ αγάπη και στενή σχέση θα υποτιµήσει την αγάπη και δεν θα ανησυχεί ιδιαίτερα για την αδυναµία  του να τη βρει.


·      Ένα άτοµο που έχει βιώσει την αγάπη στα παιδικά του χρόνια θα µπορεί να αγαπήσει άλλους ανθρώπους και να µην συντρίβεται από µια απόρριψη για αυτό και τα παιδιά χρειάζονται αγάπη.

·      Ένα άτοµο που έχει βιώσει την αγάπη σε πολύ µικρό βαθµό θα είναι ισχυρά κινητοποιηµένο προς την κάλυψη αυτής της ανάγκης ακόµη και µε ένα παθολογικό τρόπο.


ΜΕΤΑ-ΑΝΑΓΚΕΣ

Ε.  ΕΠΙΠΕΔΟ: ΑΥΤΟΠΡΑΓΜΑΤΩΣΗ

1.    Η αυτογνωσία
2.    Η αυτοπραγμάτωση


ΣΧΟΛΙΑ

·      Τα άτομα που  ικανοποίησαν  αυτή την ανάγκη είναι άτομα που έχουν συνειδητοποίηση των δυνατών και αδύνατων σημείων του χαρακτήρα και που προσπαθούν να εκπληρώσουν τις προσωπικές τους δυνατότητες στο μέγιστο βαθμό.

·      Είναι καλύτερο να ενθαρρύνουμε και να φέρνουµε στην επιφάνεια αυτή την εσωτερική µας φύση, παρά να την καταπιέζουμε ή να την αρνούμαστε.

·      Η ψυχική υγεία και παραγωγικότητα υπάρχει όταν τα άτοµα ακολουθούν τη φύση τους / πραγµατώνουν το δυναµισμό τους. Η υγεία είναι κάτι πολύ περισσότερο από την απουσία της ασθένειας.

·      Η ψυχική ασθένεια είναι αποτέλεσµα της καταπίεσης ή της µάχης του ατόµου ενάντια στη φύση του

·      Η σταθεροποίηση και η προσαρµογή των τάσεων της κοινωνίας είναι χρήσιµες γιατί µειώνουν το άγχος. Ταυτόχρονα όµως δηµιουργούν και πρόβληµα γιατί σταµατά η ανάπτυξη προς ένα ανώτερο στάδιο, γιατί το άτοµο δεν έρχεται σε επαφή µε αυτό που πραγµατικά είναι, γιατί δεν εκπληρώνει όλο το δυναμισμό του.

·      Τα άτομα που  ικανοποίησαν  αυτή την ανάγκη έχουν αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση, ξέρουν ποιά είναι τα όρια τους. Δεν ζηλέυουν την επιτυχία του άλλου αλλά έχουν πο﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽πιτυχηληρώσουν τις προς την κοινωνρότυπα. Θέλουν να εξελιχτούν μέσω της αύξησης της γνώσης και της ικανότητας στο τομέα τους. Επιλύουν προβλήματα που παρουσιάζονται με  μεθοδικό τρόπο, είναι οργανωμένα άτομα και ξέρουν να εκμεταλλεύονται τις ευκαιρίες. Αποδέχεται τη φύση του µε στωικό τρόπο. Αποδέχεται αυτό που δε µπορεί να αλλάξει. Είναι αυθόρµητος και πάντα φυσικός. Προτιµά την απλότητα από την προσποίηση και την υποκρισία απέναντι στον εαυτό και τους άλλους. Βασίζεται στη δική του κρίση. Εμπιστεύεται τον εαυτό του. Αντιστέκεται στην πίεση των άλλων και των κοινωνικών ορµών. Στέκεται µε ηρεµία στα «δύσκολα χτυπήματα του καιρού». Αντιστέκεται στην ταύτιση µε τα πολιτιστικά στερεότυπα. Επινοητικός και αυθεντικός µε ένα παιδικό τρόπο. Έχει χιούμορ αλλά δεν διασκεδάζει µε αστεία σε βάρος των άλλων. Χαίρεται τη συντροφιά όλων των ανθρώπων ανεξάρτητα από την κοινωνική ή τη φυλετική τους προσέλευση


Στ. ΕΠΙΠΕΔΟ: ΠΡΟΣΦΟΡΑ

Η προσφορά σκέψη, χρόνου και αγάπης για τους άλλους
Η αναπαραγωγή και η σωστή ανάθρεψη απογόνων
Η παραγωγή διαχρονικού έργου που θα προσφέρει στις επόμενες γενιές


ΣΧΟΛΙΑ

·      Μόνο λίγοι καταφέρνουν να φτάσουν σε αυτό το επίπεδο
·      Τα άτομα που  ικανοποίησαν  αυτή την ανάγκη έχουν ανεπτυγμένο το αίσθημα της εμπάθειας (δηλαδή μπαίνουν στην θέση του άλλου). Έχουν έντονο ενδιαφέρον για το καλό των άλλων και ο σκοπός και το όραμα της ζωής τους βασίζεται στην προσφορά στην ανθρωπότητα.




1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω λέγεται ενσυναίσθηση και όχι εμπάθεια